Det er utvilsomt slik at flesteparten av oss er på sosiale medier i dag. Dette gir en utrolig mulighet for deg og din bedrift til å nå ut til en rekke nye mennesker. Det må bare gjøres på riktig måte.
Finn sosiale medier som passer for deg
La oss si at du er en byggmester som har lyst til å markedsføre deg selv via sosiale medier. Da er det noen spørsmål du bør stille deg selv. Hvem er målgruppen min? Hvis svaret på dette er menn i alderen 25 til 40 år, må du finne ut hvilken type sosiale medier denne målgruppen befinner seg på. Mest sannsynlig vil dette være Facebook. Derfor kan det lønne seg å begynne med Facebook og snakke med folk der. Inviter dem til å like siden din eller oppfordre dem til diskusjon.
Bygg opp merkevaren
Det som er viktig er å stadig bygge merkevare. Tilby rabatter mot likes på sosiale medier eller anmeldelser på Facebook. Det er mange triks i boka som du nok lærer etterhvert. Det å bygge merkevaren kan være å reklamere for seg selv på utradisjonelle måter eller å sponse lokale arrangementer.
Finn samarbeidspartnere
Det er mange som bruker ulike typer stein når de bygger ting i hagen eller foran huset. Når du markedsfører din merkevare på sosiale medier, kan du for eksempel inngå en samarbeidsavtale med en leverandør som stadig dukker opp i bildene dine. Dette er en måte å få hjelp av andre på, mens de også får hjelp av deg.
Det som er sikkert er at det å markedsføre sin egen bedrift er vanskelig, men vi håper du lærte noe av våre tips!