Instagram er en app som er populær blant både store og små, og særlig for de som elsker å dele bilde eller video. Det flotte med Instagram er at innlegg kan publiseres samtidig over flere plattformer, noe som gjør at mange foretrekker å gjøre all postingen via denne appen.
- 1. Bilde eller video: Selve kjernen av et Instagram-innlegg er selvfølgelig bilde eller video, og det bør helst være filer av god kvalitet og med et slående uttrykk. Med Instagram kan man ta bilder og video direkte i appen eller laste opp filer. Med et stort utvalg flatterende filtre, er det ikke vanskelig å pynte på innholdet, slik at det skiller seg ut i mengden.
- 2. Den første delen av beskrivelsen bør også fange oppmerksomhet og rette seg direkte til eventuelle mottakere med spennende og kortfattet tekst. Det hele bør avsluttes med en oppfordring til å trykke på link i profilbeskrivelsen, men flettes inn på naturlig måte.
- 3. En invitasjon, eller mer bestemt en oppfordring til å delta i innlegget. Publikum bør oppfordres til å svare på et spørsmål, tagge en venn eller gi deres mening om innlegget.
- 4. Absolutt alle innlegg bør inneholde emoji-ikoner som setter litt farge på ellers kjedelig tekst. Ofte kan riktig kombinasjon av emojis si mer enn tusen ord! Pass bare på å ikke overdrive!
- 5. Relevante hashtags behøver ikke å relatere seg til innholdet i posten, selv om dette absolutt er å foretrekke. Sjekk gjerne hvilke hashtags som trender rett før du poster, slik at innlegget blir mer aktuelt og i tiden.